Według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w I półroczu br. na reklamę out of home wydano w Polsce 287,9 mln zł, czyli 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Ponad 8 mln zł z tej kwoty przypadło na reklamę na pojazdach komunikacji miejskiej.
Wartość polskiego rynku reklamy out of home zmniejszyła się w I półroczu 2012 o 3%, przy czym o ile w I kwartale ten spadek wyniósł 5 proc., o tyle w II kwartale – 1,4 proc.
– Świadczy to o zahamowaniu tendencji spadkowej w branży – przekonuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ, która przygotowała wszystkie dane.
W II kwartale br. – podobnie jak w całym I półroczu br. – największe udziały w sprzedaży reklamy out of home mieli marketerzy z sektora handlu, żywności i telekomunikacji.
W III kwartale br. wydatki na reklamę outdoorową w Polsce wyniosły 152,2 mln zł, czyli 12% więcej niż rok wcześniej – wynika z danych IGRZ. Natomiast w trzech kwartałach br. rynek zwiększył się w skali roku o 1,7 proc.
Jak twierdzi Lech Kaczoń – prezes IGRZ – nakłady na polską reklamę out of home w pierwszych dziewięciu miesiącach br. odpowiadają wynikom branży sprzed roku. Niezaprzeczalnie jest to zasługą „stałych” reklamodawców, pochodzących z sektorów sprzedaży, żywności, rozrywki i kultury oraz telekomunikacji.
Od lat doceniają oni wartość reklamy OOH i utrzymują wydatki na nią na podobnym poziomie. Podkreśla przy tym, że firmy z polskiej branży outdoorowej poczyniły w ostatnich dwóch, trzech latach wiele zmian, które istotnie poprawiły jakość oferowanych powierzchni ekspozycyjnych, co zapewne przyczyniło się to do wzrostu atrakcyjności reklamy OOH.
Źródło: IGRZ